sobota, 4 lutego 2023

Moja Muzyczna Kronika - Top 100

 Cześć,

witam wszystkich na blogu Moja Muzyczna Kronika. Chciałbym zaprosić Was w muzyczną podróż po świecie szeroko pojmowanego rocka i metalu. Zamysł bloga jest prosty - dzielić się z Wami moimi muzycznymi preferencjami. Jestem prawdziwym muzycznym freakiem - mógłbym słuchać jej godzinami, szukać nowych brzmień, nowych zespołów - bez końca. W moich poszukiwaniach aktywnie korzystam z Last.fm i Spotify. Lubię również wszelkiego rodzaju statystyki, sprawdzać czego słuchałem rok, dwa czy dziesięć lat temu. Na Spotify tworzę liczne playlisty, będące odwzorowaniem tego, czego w danym okresie czasu słucham. Do każdego postu będę starał się załączać odpowiednią playlistę, która mam nadzieję pozwoli Wam dokonać wielu ciekawych muzycznych odkryć.

Jak wspomniałem na wstępie - blog głównie będzie dotyczyć muzyki rockowej i metalowej. W mojej bibliotece można spotkać przedstawicielu wielu nurtów muzyki gitarowej - od black metalu po soft rock rodem z lat 60. i 70. Muszę przyznać jednak, że po wielu latach poszukiwań mój gust skoncentrował się głównie wokół kilku przewodnich tematów:

1) power metal - szybki, epicki, utrzymany nieraz w klimatach fantasy czy s-f

2) doom metal we wszystkich jego odcieniach - ciężki, ponury i refleksyjny

3) hair metal/AOR - przebojowy, kolorowy i z silnym vibem lat 80.

4) rock neo-progresywny - zaskakujący, zmuszający do myślenia 

5) polski rock - zarówno czasy wielkiego boomu rockowego jak i młodsi przedstawiciele rodzimej sceny

Oczywiście, nie oznacza to, że osiadłem na laurach i zaprzestałem poszukiwań. Myślę, że sztuka ma to do siebie że stale ewoluuje i liczę, że jeszcze nieraz mnie zaskoczy. Regularnie zresztą trafiam na jakąś nowość i zaczynam eksplorować dany gatunek - tak było m.in. z proto-metalem, stoner rockiem, psychobilly. Często zainteresowanie z czasem zanika, czasem zostaje po nim kilka zespołów, które darzę sentymentem i lubię do nich wracać, są jednak również perełki które przechodzą do "mojego prywatnego mainstreamu".

Myślę, że tyle tematem wstępu. Na początek, by pokazać Wam jakiś wiarygodny przekrój przez moją muzyczną bibliotekę proponuję poniższą playlistę - 100 najczęściej słuchanych przeze mnie zespołów reprezentowanych przez 1 ulubioną piosenkę - uszeregowanych według statystyk z Last.fm za okres X.2008-II.2023. Miłego słuchania:

Top 100 Bands

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najpopularniejsze