czwartek, 25 maja 2023

Mój Muzyczny Alfabet - Top Lista

 

 
Dzisiejszy artykuł to pewnego rodzaju wyzwanie dla mnie ale i możliwość bardziej przekrojowego spojrzenia na mój gust muzyczny. Od pierwszego postu na blogu, w którym umieściłem playlistę z moimi ulubionymi zespołami minęło już kilka miesięcy, myślę więc, że warto znów przypomnieć o sobie najważniejszym dla mnie kapelom.
 
Tym razem postanowiłem zmienić konwencję Top Listy. Zasada była prosta - każda litera alfabetu to jeden zespół, który jako całokształt twórczości lub konkretna piosenka jest dla mnie ważny - albo wiąże się z jakimś szczególnym wydarzeniem albo wpłynął na moje postrzeganie świata albo po prostu trafił prosto do mojego muzycznego serca. Postanowiłem też nie rozpisywać się na temat każdej piosenki, kryteria wyboru tej a nie innej chcę zachować dla siebie.
 
Przyznam, że nie było łatwo wybrać utwory na playlistę, zwłaszcza, że niektóre litery alfabetu aż kipią od wielu świetnych zespołów. Jedynie w przypadku litery B odszedłem trochę od zasad i wybrałem dwa równie bliskie memu sercu zespoły. 

Jeżeli spodoba się Wam taki sposób przedstawienia mojej muzycznej biblioteki, zapraszam do tworzenia własnego "muzycznego alfabetu" i podsyłanie mi w komentarzu pod postem lub w mediach społecznościowych. Postaram się każdą playlistę sumiennie przesłuchać a najciekawsze z nich podlinkuję w którymś z kolejnych postów.

Tyle tytułem wstępu. A o to przed Wami mój muzyczny alfabet:

A - Axxis - Little Look Back
B - Budka Suflera - Kolęda Rozterek  Big Big Train - Dandelion Clock
C - Candlemass - Scandinavian Gods
D - Draconian - Deadlight
E - Edguy - Rise of the Morning Glory 
F - Frayle - Darker Than Black
G - Gamma Ray - Real World
H - HammerFall - Hector's Hymn
I - Inkubus Sukkubus - Soul Inside
J - Judicator - God's Failure
K - Katatonia - Will I Arrive
L - Lake of Tears - Lady Rosenred
Ł - Łysa Góra - Morowa Dziewica
M - My Dying Bride - And My Father Left Forever
N - Novembers Doom - Apostasy
O - Overkill - Electric Rattlesnake
P - Paradise Lost - Forever Failure
Q - Qantice - Slayer's Jig
R - Rhapsody of Fire - Rising From Tragic Flames
S - Sonata Arctica - Cloud Factory
T - Therion - Lemuria
U - Universe - Daj Mi Wreszcie Święty Spokój
V - Velesar - Przegrana Sprawa (Dumka Słowiańska)
W - Winger - Madalaine
X - XIII. Stoleti - Transylvanian Werewolf
Y - Year of the Cobra - At the Edge
Z - Zdrowa Woda - Piwo
 
 I oczywiście link do playlisty: My Musical Alphabet

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najpopularniejsze