piątek, 19 maja 2023

Polecam: MelodicRock.com

 

Witam wszystkich fanów metalu i rocka, a zwłaszcza ich bardziej melodyjnych podgatunków. W dzisiejszym poście pragnę przedstawić Wam kolejny, dość ważny dla mnie jeśli chodzi o muzyczne odkrycia portal muzyczny. Po Doom Charts, jak sama nazwa wskazuje, stojących po tej bardziej ponurej stronie sceny metalowej przyszedł czas na coś zdecydowanie jaśniejszego i bardziej pozytywnego.

MelodicRock.com i związana z portalem wytwórnia muzyczna MRR (MelodicRock Records) prowadzone są przez zamieszkałego na Tasmanii miłośnika i propagatora muzyki gitarowej - Andrew McNeice'a. Nikt inny jak on dzielnie niesie pochodnię tradycyjnego glam metalu, AOR-a, sleaze czy nomen omen melodyjnego rocka. Prócz zespołów zasłużonych w dziejach gatunku, choć aktualnie często zapomnianych na portalu znaleźć można również młodych wykonawców, nie bojących się czerpać pełnymi garściami ze spuścizny kolorowych lat 80-tych. 

Przez kilka lat regularnie na stronie MelodicRock.com pojawiał się też coroczny ranking najlepszych albumów (w postaci nagród Melrock Awards), który był dla mnie dobrą wskazówką w poszukiwaniach nowych ciekawych zespołów. Niestety ostatnie takie zestawienie pochodzi z 2021 roku i dotyczy roku poprzedniego, swoją drogą obfitującego w dużo ciekawych glamowo/aor/sleaze rockowych płyt. Niemniej jednak, nadal obecne na tym portalu recenzje albumów przykuwają moją uwagę i zawsze mogę odnaleźć coś nowego.

Dzięki tytanicznej pracy pana McNeice mogłem poznać kilka naprawdę porządnych zespołów, które śledzę regularnie a także takich, do których chętnie wracam. Najważniejszym odkrycie jest na pewno fiński Brother Firetribe, którego muzyka w niczym nie ustępuje klasykom hair metalu takim jak Poison czy Motley Crue. Nie mogę również nie wspomnieć o Brytyjce Chez Kane, której mocny głos i zamiłowanie do mocnego, melodyjnego grania sprawia, że rośnie nam godna następczyni Lity Ford czy Lee Aaron. Następnym wartym uwagi zespołem jest First Signal, o którym moi czytelnicy mogli usłyszeć choćby w lutym, gdy wychwalałem pod niebiosa ich najnowszy krążek. Poza tym strona MelodicRock.com pozwoliła mi odkryć takie kapele jak heavy metalowy Black Swan, sleaze rockowy Crazy Lixx, hard rockowe One Desire czy Degreed, aorową perełkę Creye i melodic rockowe Vega i Seventh Crystal. Podobnie jak w przypadku DoomCharts, moje muzyczne odkrycia związane z opisywaną dziś stroną zebrałem razem w jednej playliście, do której link umieszczam pod postem.

Mam nadzieję, że zaprezentowane na playliście piosenki przypadną Wam do gustu, może zaczniecie też częściej odwiedzać MelodicRock.com i w przyszłości polecicie mi jakieś swoje odkrycie. Gorąco do tego zachęcam. Trzymajcie się i udanego weekendu.

Playlista: My MelodicRock.com Discoveries 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najpopularniejsze