piątek, 28 lipca 2023

Albumy, Które Ukształtowały Mój Muzyczny Gust - Top Lista

 




Dzisiejszy artykuł w założeniu ma być krótki, prosty ale treściwy. Chciałbym podzielić się z Wami albumami, które w największym stopniu wpłynęły na ukształtowanie się mojego, dość zróżnicowanego gustu muzycznego.

Muszę przyznać, że selekcja tych najważniejszych krążków była dość żmudnym i czasochłonnym procesem. Po wielu poważnych rozkminach wybrałem dwadzieścia płyt, które absolutnie zmieniły moje postrzeganie i podejście do muzyki, tak tej cięższej gatunkowo jak i w ogóle.

Wśród wybranych albumów są takie, które wprowadzały mnie w świat konkretnego gatunku muzcznego jak i pozwalały w znanym już stylu odnaleźć coś całkiem nowego i świeżego. Dla wielu z Was mogą to być też dość nieoczywiste wybory. Zdaję sobie sprawę, że część z tych płyt ortodoksyjni fani mogą uznać za słabsze pozycje w dyskografii ich ulubionego zespołu. Niemniej jednak nie mogę im odmówić wpływu jaki na mnie wywarły. 

A oto one, ułożone mniej więcej w porządku chronologicznym (wg kolejności odkrycia przeze mnie, a nie daty premiery):


1. Budka Suflera - Przechodniem Byłem Między Wami - rock (wtedy jeszcze) progresywny

2. Rhapsody - Symphony of Enchanted Lands - epic/symphonic power metal

3. Edguy - Hellfire Club - power metal

4. Mago de Oz - Finisterra - folk/power metal

5. Therion - Lemuria - symphonic metal

6. Warrant - The Best of Warrant - hair metal

7. Darkthrone - The Cult is Alive - punk/black metal

8. Lacuna Coil - Comalies - gothic metal

9. My Dying Bride - Like Gods of the Sun - doom metal

10. Radogost - W Cieniu Wielkiego Dębu - folk metal

11. Kreator - Endorama - thrash metal

12. Inkubus Sukkubus - Wytches - gothic rock

13. Overkill - The Electric Age - thrash metal

14. Katatonia - Viva Emptiness - doom metal/depressive rock

15. Avatarium - The Girl with the Raven Mask - doom metal

16. Bonsai Kitten - Occupy Yourself - psychobilly

17. Pride of Lions - The Destiny Stone - aor/melodic hard rock

18. Arena - The Visitor - rock/metal progresywny

19. Big Big Train - The Grand Tour - rock progresywny 

20. Sleepwulf - Sunbeams Curl - psychedelic stoner rock


Do dzisiejszego artykułu dołączam również playlistę, na której znalazły się po 4 najlepsze, moim zdaniem, utwory z każdej z wymienionych powyżej płyt. Mam nadzieję, że moje propozycje Was zaciekawią i sam również czekam na komentarze, które albumy ukształtowały Wasz gust muzyczny.

Playlist: 20 Albums That Changed My Music Taste


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najpopularniejsze